BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 9, 2009

doktor..oi doktor..

sepanjang hidup sebagai seorang manusia, aku memang tak pnah berkenan nak g hospital a.k.a tempat2 sekalian rakyat mendapatkan nasihat, rawatan, ubat dan lain2...tp sbgai manusia normal, aku terpaksa jugak g ke hospital ble perut aku sakit tak menentu..dan bila da tak tahan dengan berat hati aku melangkah ke HEP untuk amik borang ke tempat yang aku sgt tak berkenan td..Van maktab lah yg banyak berjasa membawa aku ke hospital sepanjang hampir dua tahun kat sini..Sampai kat hospital je, aku da rase kebas kaki beratur punyalah lame..bukan nak dapatkan rawatan, just untuk register name je..aduhai..dengan perut yang meronta-ronta kesakitan diri lah aku dekat setengah jam..tgu lak giliran jumpe DOKTER..waaaa...lameeeeeeeeeeee.....dekat sejam lbh..hbs mase kat situ je..Takpe,aku faham, memang cmni la adat g hospital kerajaan, bukan aku sorang yg sakit, ade ramai lg yg kronik dan memerlukan berbanding aku yg sakit tak seberapa nih..=(.Jumpe dokter, cek sana, cek sini, cek itula,inilah..akhirya.."Sila ke bilik 6, amik darah.."Waaaaa...betapa sedih dan pilu apabila sebaris kata- kata doktor tu hinggap di telinga aku...aku da agak da..memang kna mik darah punye..da berpuluh2 kali mik darah, berbelas kali amik resultnye..still tak tau pe sakit aku sebenarnya...G la bilik yg dinyatakan tdi. Dokter bilik 6 pun cucuk sini, tak dapat darah, cucuk sana, tak dapat lg, cucuk lg kt tempat lain, ha....baru ade..jarum tu masuk, kuar, masuk, kuar...pedih tul..walaupun tangan ni da lali mik darah, tapi bisa keluar masuk jarum tetap terasa, pening seketika..harap2..berbaloi la mik darah kali yg ke berapa puluh ni..moga2 penyakit aku diketahuilah namenye..lagi 2 mgu aku akan g smula ke tempat yg aku tak berkenan ni, amik result. .doakan aku..-luahan ketika tangan sudah pun hilang bisa jarum..hu......

0 yang nak menjaga hati..: